Nova linija SCHRACK i-CHARGE CION punionica nudi praktična rješenja punjenja električnih vozila u privatnom i javnom okruženju. Obzirom na male dimenzije i veliku snagu, pogodne su za montažu i primjenu u obiteljskim kućama, javnim garažama, parkiralištima, trgovačkim centrima ...
Naše i-CHARGE CION punionice pogodne su za unutarnju i vanjsku primjenu.
Mogu se podijeliti primjerice na kućne, polujavne i javne što definira i način aktiviranja punjenja odnosno način naplate ukoliko je dostupan.
Inteligentne punionica i-CHARGE CION pruža optimalno rješenje za punjenje električnih automobila u javnim prostorima. Pogodna je za javna parkirališta kao i za hotele i prodajne centre.
Zahvaljujući integriranom MID kalibriranom brojaču sa zaslonom, moguće je mjerenje preuzete električne energije tijekom procesa punjenja. Zahvaljujući mrežnoj vezi preko OCPP 1.6, cijena punjenja može se lako izračunati.
Snaga koja Vas “vozi” naprijed.
Osim nazidne montaže, pomoću stupova nosača CION punionice mogu biti i u samostojećoj izvedbi. Naši noseći stupovi projektirani su za montažu jedne ili dvije CION punionice s tehničkim rješenjima koja omogućuju napajanje kroz stup.
I u slučaju stupa za dvije CION punionice kabeli za napajanje se provlače kroz sam stup i nisu vidljivi korisnicima. Važno je napomenuti kako za izvedbu s dvije punionice moramo osigurati i dva kabela za napajanje. Obe verzije stupa na montažnoj ploči posjeduju vijke za montažu.
Kako bismo zadovoljili sve tipove montaže CION punionica, osigurali smo postolje od nehrđajućeg čelika za podnu montažu.
Posljednjih godina gotovo svi proizvođači automobila ubrzano ulažu u razvoj što boljih i konkurentnijih električnih automobila. Po prvi puta u modernoj automobilskoj povijesti prodaja vozila u Europskoj Uniji s mogućnošću punjenja električnom energijom u rujnu je nadmašila broj registracija na novim vozilima koja koriste dizelsko gorivo. Udjel el. vozila u Europi je dosegao do jučer nezamislivih 12%.Razvoj i sve veći broj električnih automobila zahtijeva i pripadajuću infrastrukturu. Dok prodaja električnih vozila u Europi bilježi porast od 110% broj punionica električnih vozila porastao je u istom periodu 58%. Stanice za punjenje električnih automobila bilježe sve brži tehnološki razvoj posljednjih godina. Tako i Schrack Technik prati i razvija svoju seriju stanica za punjenje i-CHARGE. Najnovija serija i-CHARGE CION koju predstavljamo u ovoj akciji u skladu je s najnovijim dostignućima na polju elektromobilnosti.
Stanice za punjenje podižu vrijednost dugoročne imovine objekta na kojem se nalaze, a one tvrtke koje se odluče postaviti ih aktivno sudjeluju u povećanju kvalitete zraka u urbanim sredinama i stječu epitete ekološki osviještenih tvrtki.
Svakog dana na cestama se povećava broj vozila. Povećanje količine ispušnih plinova direktno utječe na veće onečišćenje okoliša.
Glavni cilj korištenja električnih automobila je punjenje električnom energijom iz obnovljivih izvora energije u cilju smanjenja emisije CO2. Udio električnih i hibridnih vozila u Republici Hrvatskoj je svega 1%. Prema dugoročnoj strategiji RH planirani udio električnih automobila do 2050. godine prognozira se čak 85%.
Sasvim sigurno, električni automobil je bliska budućnost, za nas je najvažnije da se na vrijeme pripremimo na njihovo korištenje.
Od jeseni 2017. godine nova metoda ispitivanja električnih automobila koji se registriraju unutar EU podliježu novim normama. Nova norma (engl. WorldWide Harmonized Light Veicles Test procedures, WLTP)je oštrija od dosadašnje norme (engl. New European Driving Cycle, NEDC). Glavna zadaća novih normi je bolje usklađivanje laboratorijskih procjena potrošnje goriva i emisije CO2 s mjerenjima na cesti. Bez obzira na vanjsku temperaturu, brzinu kretanja, grijanje ili klimatizaciju unutarnjih prostora, mnogi električni automobili već postižu domet i veći od 300 km. Uz subvencije kojima vlade Europskih država pokušavaju orijentirati populaciju na korištenje električnih automobila, oni postaju sve privlačniji širem krugu kupaca.
Izmjenična struja (AC) iz električne mreže pretvara se u istosmjernu (DC) za punjenje baterija na naponu koji odgovara ugrađenoj bateriji, odnosno potrebama vozila. Tim procesom upravlja sustav za nadzor baterije (engl. Battery Maintenance System, BMS).
Električna energija u električni automobil isporučuje se preko posebnih utičnica i kabela. osim za prijenos energije oni služe i za razmjenu podataka između vozila i punionice.
Dosadašnje iskustvo je pokazalo kako električni automobil punimo uglavnom kod kuće i/ili na poslu, što za prosječne dnevne potrebe od 34 km sasvim dobro pokriva gotovo sve potrebe većine stanovništva. S DC stanicama za brzo punjenje, u kojima su pretvarač i punjač ugrađeni u stanicu za punjenje, električna vozila se mogu koristiti i za putovanja na veće udaljenosti: dopunjavanje do 80% moguće je za manje od 30 minuta.
U Hrvatskoj načini punjenja električnih vozila i vanjska oprema stanica za njihovo napajanje električnom energijom određeni su normom HRN EN 61851. Pri tome postoje četiri načina punjenja, o čemu ovisi vanjska oprema za punjenje i brzina punjenja.
Prvi način podrazumijeva punjenje na šuko utičnici, pri čemu se sustav za nadzor baterije i punjač nalaze u vozilu te nema komunikacije vozila i utičnice na punionici.
Drugi način je nadogradnja prvog, dodatno se koristi upravljački uređaj u napojnom kabelu. Taj kabel je dio opreme vozila, a punjač se nalazi u vozilu.
Treći način podrazumijeva punjenje izmjeničnom strujom preko utičnice tipa 2 na punionici, uz specijalni kabel do vozila. Postoji komunikacija između punionice i vozila, punjač se nalazi u vozilu.
Četvrti način podrazumijeva punjenje istosmjernom strujom, pri čemu postoji komunikacija vozila i punionice u kojoj se nalazi punjač. Punjenje je brzo jer se odvija uz veću snagu (eng. fast charging). Standardni priključak na vozilu može biti CHAdeMO (CHArge de MOve) ili CCS (Combined Charging System).
Stanica za punjenje mora biti odgovarajuće zaštićena. Naša preporuka za stavljanje stanice u rad koristite usluge kvalificiranog električara kako bi sigurnost bila u skladu s važećim tehničkim zahtjevima (zakonima i pravilnicima).
Da bi se izbjegle moguće štete na proizvodima i-CHARGE i posljedično na povezanim električnim vozilima, prema Pravilniku o tehničkim zahtjevima za električne instalacije niskog napona, neophodno je osigurati zaštitu od prenapona u dovodnom vodu. Preporučujemo upotrebu kombiniranog odvodnika klase I + II.
Pored toga mora se ugraditi zaštitni prekidač i RCD sklopka ili kombinirani zaštitni prekidač. Trofazne stanice za punjenje mogu biti spojene monofazno, pod uvjetom da struja punjenja ne prelazi 16 A. Kod svih i-CHARGE proizvoda, struja punjenja se može podesiti pomoću DIP prekidača na regulatoru punjenja.